کنکور موفق

کنکور موفق

کنکور موفق

کنکور موفق

روش جمع بندی نیمسال اول از زبان داوطلب رتبه برتر کنکور

مهدی طالبی رتبه ی ۲ منطقه ۳ ؛دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران
من در آزمون ۲۲ دی ترازم ۷۶۰۰ بود ۳۱۵ کشور بودم و در آزمون ۶ بهمن ترازم ۷۸۰۰ و ۶۵ کشور بودم و با اینکه آزمون ۶ بهمن نسبت به آزمون ۲۲ دی سطح دشواری بالاتری داشت من علاوه بر پیشرفت ۲۰۰ نمره ای تراز توانستم رتبه ی کشوری ام را یک پنجم کنم و در اکثر درس ها چند از دهم بهتر شده بوده که مهم ترینشان را میگویم (ریاضی از ۷ از ده رسید به ۸ از ده ،شیمی از ۷ از ده رسید به ۹ از ده ،ادبیات از ۶ از ده رسید به ۹ از ده و زبان از ۳ از ده رسید به ۷ از ده )ولی چطور ؟آزمون ۲۲ دی اولین تجربه ی جمع بندی من برای کنکور بود و زیاد با روش های جمع بندی آشنا نبودم برای همین بیشتر وقتم را به بازخوانی اختصاص دادم و از همان کتاب تست هایی که در طول سال استفاده می می کردم تست کار کردم و همین باعث شد با اینکه ساعت مطالعاتی ام بالا بود نتیجه ی مطلوبی نگیرم .ولی از این آزمون خیلی نکته ها در مورد جمع بندی یاد گرفتم و فهمیدم برای آزمون ۶ بهمن اولا:بیشتر وقتم را باید به بازیابی اختصاص بدم و ثانیا : باید از کتاب های جمع بندی به جای کتاب تست هایی که در طول سال کار می کردم استفاده کنم که در این مورد کتاب جمع بندی کانون یک منبع عالیه و ثالثا :آزمون های نیمسال اول کانون با کتاب های سه سطحی که گلچینی از با کیفیت ترین سوالات هستند خود یک منبع عالی برای دوران جمع بندی محسوب می شود .

 ولی چه درسایی رو بازیابی کنیم و چه درسایی رو بازخوانی ؟در کدوم قسمت های یه درس بازیابی بیشتر از بازخوانی جواب می دهد و در کدوم قسمت باز خوانی بیشتر از بازیابی جواب می دهد ؟این سوال خیلی از شما دانش آموزان عزیز است که سعی می کنم در یک مقاله ی دیگه براتون توضیح بدم .ولی دانش آموزان عزیز یک موضوعیم که هست شما همین مطالبو یک بار دیگر در آزمون های دوران طلایی نوروز جمع بندی می کنید بعد از آزمون های جمع بندی ۲۱ دی و ۵ بهمنی که دارید به یه ارزیابی نسبی از نتایج مطالعتون تو نیمسال اول می رسید و می توانید ببینید در کدام درسا کدام روش های مطالعه ثمر بخش بودن و آن ها را حفظ کنید و کدوم روش ها نتیجه ندادن و برای آزمون های دوران طلایی به دنبال روش های جایگزین برای اونا باشید در یک کلام نتایج این دو آزمون می تواند  مبنای برنامه ریزی شما برای دوران طلایی باشد. من خودم با توجه با تجربه ای که از این دو آزمون کسب کرده بودم و استفاده از کتاب نوروز که یه منبع جمع بندی مفید و مختصر محسوب می شود در آزمون ۷ فروردین تراز ۷۸۰۰ رو به دست آوردم در حالی که خیلی از دانش آموزان افت تراز داشتند .

مشاهده بهترین منابع جمع بندی کنکور 99 در پی سی کنکور
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.